7 τρόφιμα που καλό είναι να αποφεύγεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και γιατί - Nutricomfort

7 τρόφιμα που καλό είναι να αποφεύγεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και γιατί

Μην αγχώνεσαι καθόλου!!! Τα περισσότερα τρόφιμα μπορείς να τα καταναλώσεις χωρίς φόβο για την υγεία του μωρού σου! Ωστόσο υπάρχουν κάποιες τροφές που συστήνεται να αποφύγεις για τους επόμενους μήνες.

1.Τα μεγάλα ψάρια
Απόφυγε μεγάλα ψάρια όπως τα καρχαρίοειδή ή το σκουμπρί καθώς ενδέχεται να περιέχουν σημαντικές ποσότητες υδραργύρου. Ο υδράργυρος έχει ενοχοποιηθεί για πρόκληση βλαβών στο νευρικό σύστημα του εμβρύου όσο και του εγκεφάλου του παιδιού μετέπειτα.
Προτίμησε τα μικρά ψάρια που αλιεύονται στις ελληνικές θάλασσες τα οποία είναι πλούσια σε καλά λιπαρά οξέα και βιταμίνη D χωρίς να υπάρχει κίνδυνος για το έμβρυο.

2. Κονσέρβες
Απόφυγε την κατανάλωση τροφών από κονσέρβες. Το μέταλλο που χρησιμοποιείται στις συσκευασίες τους έχει κατά καιρούς ενοχοποιηθεί ότι περιέχει ουσίες όπως η δισφαινόλη A (BPA) που πιθανά να σχετίζεται με τη μη φυσιολογική ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου ανεξαρτήτως φύλου ή εμφάνιση εμβρυικού προστάτη στα άρρενα έμβρυα.

3. Ωμά τρόφιμα
Απόφυγε την κατανάλωση ωμών τροφίμων όπως το σούσι που συχνά συνδέεται με την κατανάλωση ωμών ψαριών και οστρακοειδών ή τα γλυκά που πιθανά να περιέχουν ωμά αυγά. Τα ωμά τρόφιμα ενέχουν τον κίνδυνο δηλητηριάσεων ενώ συγκεκριμένα τα ωμά αυγά ενδέχεται να έχουν μολυνθεί από σαλμονέλα αν δεν έχει προηγηθεί έλεγχός τους.

4. Τυριά όπως το μπρι ή το καμεμπερ
Καθώς κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης υπάρχει αυξημένος κίνδυνος λιστερίωσης απόφυγε την κατανάλωση τυριών ωρίμανσης όπως το μπρι, το καμεμπερ, το ροκφόρ ή η γκοργκοντζόλα και προτίμησε τυριά όπως η παρμεζάνα που είναι και πλούσια σε ασβέστιο ή τη φέτα, το χαλούμι, το κότατζ και το τσένταρ.

5. Άπλυτα φρούτα ή λαχανικά
Πλύνε πολύ καλά τα φρούτα και τα λαχανικά σου πριν τα καταναλώσεις και απόφυγε τις σαλάτες σε εστιατόρια που δεν είσαι σίγουρος ότι είναι καλά πλυμένες καθώς είναι πιθανό να είναι μολυσμένα από τοξόπλασμα ή λιστέρια.

6. Μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά
Τα γαλακτοκομικά πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής σου διατροφής για να εξασφαλίσεις την επαρκή πρόσληψη ασβεστίου. Ωστόσο απόφυγε την κατανάλωση προϊόντων που δεν είναι παστεριωμένα που ενέχουν υψηλότερο κίνδυνο δηλητηρίασης.

7. Αλκοόλ και Καφεΐνη:
Απόφυγε το αλκοόλ και μετρίασε την κατανάλωση καφεΐνης τους επόμενους μήνες.
Υψηλή κατανάλωση αλκοόλ έχει φανεί ότι μπορεί να προκαλέσει πρόωρο τοκετό ή ακόμα και αποβολή. Αν και ορισμένοι γιατροί ισχυρίζονται ότι μικρές ποσότητες δε μπορούν να βλάψουν εσένα ή το έμβρυο, καλό θα ήταν να κάνεις υπομονή για λίγο καιρό και να το αποφύγεις τελείως!
Καλό είναι επίσης να μετριάσεις την κατανάλωση καφεΐνης, προσπαθώντας να μην ξεπεράσεις το 1 φλυτζάνι καφέ ημερησίως. Η καφεΐνη διαπερνά τον πλακούντα και φτάνει στο έμβρυο, επιπλέον είναι διουρητική με αποτέλεσμα να χάνεις επιπλέον υγρά! Απόφυγε επίσης το τσάι, τα ενεργειακά ποτά, τα αναψυκτικά και το κακάο που αποτελούν επίσης πηγές καφεΐνης.

No Comments

Post A Comment